Αποτελεί σήμα κατατεθέν της περιοχής και την τουριστική ατραξιόν του Πηλίου, καθώς οι περισσότεροι επισκέπτες παίρνουν τον Μουτζούρη, προκειμένου να ζήσουν από κοντά τη μυθική διαδρομή για την οποία φημίζεται.

Το θρυλικό τρενάκι που εκτελεί τη διαδρομή Άνω Λεχώνια – Μηλιές, μπαίνει ξανά στις ράγες – εκτός απροόπτου- αφού οι εργασίες αποκατάστασης από την κακοκαιρία Daniel, ολοκληρώθηκαν. Κι έτσι, ο Μουτζούρης από την Μεγάλη Παρασκευή, θα σφυρίξει ξανά, για να ξεκινήσει το ανηφορικό του ταξίδι, περνώντας μέσα από απίστευτα μέρη στο «βουνό των Κενταύρων», που προκαλούν τον θαυμασμό των ταξιδιωτών.

Μουντζούρης

Και όλα αυτά ενώ κινείται πάνω σε μία από τις πιο στενές σιδηροδρομικές γραμμές στον κόσμο που φτάνει μόλις τα 60 εκατοστά. Το όνομά του «Μουτζούρης» υποδηλώνει την ατμοκίνηση και τον καπνό που άφηνε στο πέρασμά του. Από τα Άνω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές η διαδρομή είναι ορεινή, διασχίζοντας τις κατάφυτες πλαγιές, με την πυκνή βλάστηση από πλατάνια και πουρνάρια.

Μουντζούρης

Η μοναδική στάση του τρένου γίνεται για λίγα λεπτά, στην Άνω Γατζέα, για να συνεχίσει «ξεφυσώντας» και λικνίζοντας τα βαγόνια του, για μια διαδρομή συνολικού μήκους 15 χιλιομέτρων και χρόνου περίπου 90 λεπτών.

Μηλιές Πήλιο

Μέχρι τον τερματισμό του, τις πανέμορφες Μηλιές, η διαδρομή γεμίζει με εικόνες πλούσιας φύσης και αρχιτεκτονικής με παλαιές, αλλά περίτεχνες κατασκευές λαξευτής μαρμαρόπετρας και γκρίζου ασβεστόλιθου που διαμόρφωσαν τις αντιστηρίξεις, τα τοξωτά γεφύρια, τις καμάρες και τα στόμια των σηράγγων.

Μουντζούρης

Πλησιάζοντας στις Μηλιές, το τοπίο αποκτά μια άγρια ομορφιά, ιδιαίτερα στο πέρασμα της μεγάλης μεταλλικής γέφυρας του Ταξιάρχη ή Ντε Κίρικο, από το όνομα του σχεδιαστή και πατέρα του μεγάλου ζωγράφου. Στο σημείο αυτό, το τρένο θα κυλήσει σε καμπύλη γραμμή, ενώ η γέφυρα στην οποία βρίσκεται είναι ευθεία.

Μουντζούρης

Οι υπογραφές για την κατασκευή της γραμμής έπεσαν το 1895, ενώ τον σχεδιασμό της ανέλαβε ο ιταλός μηχανικός Εβαρίστο ντε Κίρικο, πατέρας του ζωγράφου Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Το τμήμα Βόλου – Λεχωνίων εγκαινιάστηκε το 1897 και είχε μήκος 13 χιλιομέτρων, ενώ το 1903 επεκτάθηκε έως τις Μηλιές.